Sandefjord Svømmeklubb

Sandefjord Svømmeklubb ble stiftet i 1974, før det hadde klubben eksistert som Varden Svømmeklubb. Klubben hadde sin hovedvirksomhet på Varden Ungdomsskole, men i forbindelse med åpningen av Sandefjord Svømmehall, i 1982 i Bugården, flyttet klubben sin virksomhet dit.

Per 2024 har vi alle våre u-approberte, approberte stevner, treninger og kurs i Bugårdshallen.

Klubbens visjon er:

Å være et naturlig sentrum for svømmesporten i Vestfold og tilby et bredt sportslig tilbud i et godt sosialt miljø.

Klubbens verdier er:

Sentrale elementer av medlemskap i SaS skal handle om aksept og likeverd for alle, uansett kjønn, alder og talent.

Positivt samvær, i og utenfor vannet, er en viktig bærebjelke i klubben

Treningsmiljøet skal gi idrettsglede og medansvar for positiv tenkning.

Samspillet mellom foreldre, svømmere, trenere og klubb skal bygge på involvering, forståelse, engasjement og åpenhet.

Klubbens mål er:

SaS skal tilby et attraktivt treningstilbud til alle aldersgrupper og nivåer.

SaS skal være Vestfolds beste svømmeklubb innenfor rekruttering, administrasjon og sportslige resultater

Våre svømmere skal tiltrekke, fastholde og utvikle nye og eksisterende svømmere

SaS skal ha et godt sosialt miljø blant svømmere, trenere og foreldre

Se våre kurs